מבעד לזכוכית

מבעד לזכוכית

הזכוכית אינו חומר חדש, אפילו להיפך. מדובר בחומר בסיס שבמהלך השנים נדחק מעט הצידה. בשנת 2008 נחנך גשר
המיתרים שתוכנן על ידי האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה וב- 2016 נחנך גשר הזכוכית הגבוה והארוך ביותר בעולם
אותו תיכנן האדריכל חיים דותן בפארק הלאומי ז'אנגג'יאג'יה (Zhangjiajie) שבסין, שתרמו לא מעט להחזרתה של
הזכוכית לשיח העיצובי והאדריכלי. בסוכנויות הטרנדים הגדולות והמשמעותיות בעולם, קושרים את הזכוכית למגמה החושית,
בה מישוש המשטחים יוצר עניין ומעניק ערך מוסף חשוב למוצר עצמו. מעצבי המוצר בוחנים יותר ויותר את הפוטנציאל החושי
שמעניקה הזכוכית, ממראה חסר ייחוד לצבעוניות עשירה וגימורים מפתיעים המזמינים מבט שני. מעצבי מוצר רבים רואים
בזכוכית אלמנט דקורטיבי וכיום ניתן לראות לצד כלי הזכוכית המסורתיים המהווים סוג של קלאסיקה על זמנית, גם כלי בית
רבים עשויים זכוכית צבעונית או זכוכית מקושטת. שובה של הזכוכית ניכר מאוד גם כשמדובר בפריטי ריהוט ובמיוחד שולחנות.
לזכוכית ניראות מעודנת מאוד ומעבר לכך, היא תורמת רבות לתחושה מאווררת בחלל ולמראה רב שכבתי. הזכוכית מאפשרת
לראות דרכה את רגלי השולחן, את השטיח שתחתיה ועל אף הנוכחות המשמעותית שלה, היא יוצרת סוג של קלילות מעודנת,
כמעט מרחפת בחלל.

 

glass6

רגלי השולחן הופכות משמעותיות יותר כשהפלטה היא מזכוכית.

 

glass8

glass1

גימורים מפתיעים ושימוש בצבעוניות מזמינים מבט שני.

 

glass2

שולחן זכוכית עגול בשני גדלים. אחד יתאים כשולחן סלון והשני, קטן יותר, שולחן צד.

 

glass7

שולחן סלון מלבני מציג פלטת זכוכית כהה אך עדיין כזאת השומרת על מידה רבה של שקיפות.

 

glass3

עששיות זכוכית דקורטיביות מייצרות נוכחות ובה בעת שומרות על נימה מעודנת.

 

glass9

השטיח נראה מבעד לזכוכית השקופה. מראה רב שכבתי ויוצר עניין.

 

glass4

שתי ורסיות שולחנות צד עם רגליים ומסגרת בגוון פליז. למעלה: שולחן בודד. למטה: מקבץ שולחנות שמהווים פתרון
בעת שמגיעים אורחים
.

glass5