ריאליזם פנטסטי

ריאליזם פנטסטי

inst1

 

האינסטגרם מתעתע ובתעתוע שלו מגדיר חלק מהמציאות המודרנית, מציאות המורכבת משני עולמות מקבילים שבנקודות
מסוימות חודרים זה לטריטוריה של זה ומושפעים זה מזה- האחד אינסטגרמי והשני שמתנהל במרחב הפיזי, מאחורי הקלעים.
המציאות האינסטגרמית מאפשרת לעצב אותה בהתאמה לפנטזיה והיא ברוב המקרים תהיה מחוייכת וזוהרת בעוד זו
שמאחורי הקלעים, המאפיינת את המרחב הפיזי, חווה גם תסכול וכעסים, כמו בחיים האמיתיים. אבל האם המרחב הפיזי
הוא החיים האמיתיים? האם עדיין נכון לכנותו כך? נדמה שבעידן הנוכחי הורגלנו לחיות בריבוי מציאויות בו זמנית. כל מציאות
מהווה סוג של נקודה במרחב ובטווח שנוצר ביניהן מתרחש דיאלוג. לעיתים קרובות נדמה לנו שכולם מבלים ביעדים אקזוטיים
מעבר לים ורק עלינו נכפה להישאר ולדאוג לקיום הסזיפי. ההשפעה של המציאות האינסטגרמית על הרגש הפיזי היא כה
דומיננטית עד שגם כאשר אנחנו מבינים כי פעמים רבות מדובר ב'פייק ריאלטי' אנו עדיין נוטים להיות מושפעים ולקבל רושם
שאצל כולם מסביב הכל פנטסטי. התמונה הפכה להיות מהות הכל. קל לנו מאוד להאמין למה שעיננו רואות גם אם מדובר
בהעמדת פנים. הפכנו במובן הזה מאוד קלים לשכנוע. מה שמצטלם טוב ונראה טוב נתפס בעיננו כטוב. זאת המציאות והיא
מכתיבה דפוסים חדשים. אנחנו פחות קוראים, יותר רואים, חווים דרך הויז'ואל, צורכים דרכו את המידע. זאת מציאות
שמכתיבה לחברות המסחריות דפוסים חדשים של האופן בו הן מעבירות את המסרים ומתקשרות עם קהלי היעד שלהם.

 

האינסטגרם דומה לדוכן פירות וירקות במעדניה ממוזגת. הכל טרי, צבעוני, בוהק, מעורר השראה, מפתה לשלוח את היד ולגעת
במקור הטוב הזה ולקבל ממנו מעט לעצמנו. חברות מסחריות רואות באינסטגרם פלטפורמה שמצליחה להעביר את הפנטזיה
וערכי המותג, באופן יצירתי ומעורר חושים והן יוצרות בעזרתה נחשקות למותג, ביתר קלות. לשיטוט באינסטגרם השפעה רבה
על עולם ההשראות שלנו כפרטיים וכבעלי מקצוע. אנחנו עוקבים אחר חשבונות שבאים בקנה אחד עם הערכים שלנו, הנטיות
העיצוביות והאופנתיות שלנו ומי שעוקב אחרינו יוכל ללמוד הרבה על הסגנון שלנו, התפיסות והאמונות שלנו.

 

ביקשנו לבדוק עם מספר מובילי דעה מעולמות העיצוב, הצרכנות והאמנות, מה חשבון האינסטגרם המועדף עליהם.

 

inst5

עדי יופה, טרנדולוגית ומומחית לעתידנות עסקית. צילום: דני לרנר

חשבון האינסטגרם: Airbnb

הסיבה לבחירה: Airbnb שינתה את העולם בכל כך הרבה מובנים שהשפיעו על תעשיות שלמות ועל תעשיית התיירות.
הקונספט העיסקי שהיא יצרה הוא התחדשות של מגמות גדולות שמבטאות את העת הזאת, אך בעיקר הצורך של אנשים
להוזיל עלויות (או לייצר הכנסות נוספות) ומצד שני, לזכות בבחירה ייחודית ומותאמת אישית.

 

inst7-adi

 


 

inst3

גיל רויטר, טרנדולוג ויזם עיצוב. צילום: יח"צ

חשבון האינסטגרם: Dot+Pop

הסיבה לבחירה: מתחבר מאוד לאסתטיקה העיצובית המינימליסטית ונטולת אלמנטים קישוטיים. חוויה צבעונית אמנם
אפרפרה וקרה, אבל מתאימה לסגנון העיצובי שיכתיב את אופי הדירה העתידית שלי.

 

inst5-gil

 


 

inst4

אדם קלדרון, במאי ומפיק סרטים, חי ופועל בלונדון. צילום: יח"צ

חשבון האינסטגרם: Pachamamalondon

הסיבה לבחירה: החשבון הזה מומלץ לכל מי שחולם על חיים בורוד.

 

inst8-adam

 


 

inst2

נתלי יצחקוב, טרנדולוגית בתחומי העיצוב והלייפסטייל. צילום: מיכאל טיופול

חשבון האינסטגרם: Robbie Spencer

הסיבה לבחירה: מדובר בקריאייטיב דיירקטור של אחד המגזינים הטובים והמשפיעים בעייני. יודעים לזהות
מגמות לפני כולם ותמיד מעלים שאלות מעניינות בנוגע לזהות, מגדר ופוליטיקה.

 

inst6-nataly

 


 

חשבונות האינסטגרם של המשתתפים בפוסט:

עדי יופה – adiyoffe

גיל רויטר –  gilroyter

אדם קלדרון – adamkalderon

נתלי יצחקוב – natusha1