MINIMAL GREEN WOOD

MINIMAL GREEN WOOD

קטן וטוב

נדמה שהטרנד הקומפקטי שקיבל התייחסות מיוחדת בתערוכה, ביסס לעצמו מקום שדומה יותר למגמת על שהולכת להגדיר
את תפיסת החלל העכשווית. כאן בארץ אדריכלים דוגמת רוני אביצור מסטודיו XS ורענן שטרן, מובילים את האג'נדה כבר זמן די
רב וגם חברות הריהוט הגדולות מדברות במונחים קומפקטיים כשמציעות ספות נפתחות, שולחנות סלון שגדלים לשולחנות
אוכל ודומים נוספים, אך את הגושפנקה האמיתית קיבל הטרנד בתערוכה ולא הותיר מקום לספק, הקומפקטי כאן כדי להישאר.
פריטי הריהוט המתקפלים הם הפריטים הראשונים שמתקשרים לטרנד אך התערוכה הדגישה התייחסות רחבה בהרבה –
הכל הצטמצם. כורסאות הטלויזיה הבומבסטיות פינו מקום לכורסאות מינימילסטיות, צרות יותר, לצד כורסאות רחבות ניכרה
בתערוכה נוכחותן של כורסאות קומפקטיות יותר. מדובר בהצטמצמות שאינה באה על חשבון הנוחות. מסתבר שלא צריכים
גדול כדי להרגיש בו נוח. פריטי הריהוט הקומפקטיים, האיכותיים, מעניקים חוויית משתמש ארגונומית ונעימה. פריטי הריהוט
מיוצרים למידות הריאליות שלנו כמשתמשים ומייצרים בכך מראה זורם יותר בחלל. כורסת טלויזיה שהייתה פריט פונקציונאלי
שהתקשר עם אנשים מבוגרים שמחפשים נוחות ובחרו לוותר על הקו האסתטי, מתגלה בגרסתה המעודכנת כפריט אופנתי,
עכשווי המעניק באותה העת מידה רבה של נוחות.

 

salone-after2

 

salone-after1

פריטי הריהוט הופכים יותר ויותר קומפקטיים. מתוך קולקציית אביב 18, IDdesign.

 

salone-after17

salone-after5

הדור הבא של כורסאות הטלויזיה מציע כורסאות מינימליסטיות בעלות קו אסתטי מובחן. מתוך קולקציית אביב 18, IDdesign.

 

salone-after6

שולחנות סלון קומפקטיים, מאפשרים להזיזם בקלות ממקום למקום. מתוך קולקציית אביב 18, IDdesign.

 

עץ סקנדינבי

העץ בגרסתו הסקנדינבית הוכיח בתערוכה הזאת שאנחנו הולכים לראות ממנו והרבה. קשה היה למצוא ביתן שלא העניק
פינה לעץ הבהיר, הנקי. ממותגי האיכות הגדולים ועד הביתן של המעצבים הצעירים, לא היה כמעט מי שלא העניק התייחסות
לעץ הנורדי. מערכות מידוף, מחיצות, כסאות, שולחנות ושלל רחב של פריטי ריהוט נוספים הוצגו כשהם עשויים עץ בהיר, נקי,
עומד בפני עצמו, פעמים רבות ללא כל תוספת נלווית. העיסוק בעץ, הפנה זרקור בנוסף, לחברות שבחרו להציג עבודה בעץ
שאינה דורשת שילוב של מסמרים או ברגים, אלא מסתמכת על עבודת הרכבה של מחברי עץ. העץ הוא חומר בסיס, מקובל
ואהוב על הקהל הישראלי, אך לרוב בגרסתו הכפרית. בתערוכה האחרונה הוא קיבל תשומת לב מיוחדת והציג עצמו חשוף,
בטונים חיוורים, כאלו שגורמים לחשוב שמדובר בפריט שממתין לצביעה. יש משהו נאיבי בסוג זה של פריטי העץ, רחוק
מהעץ הכפרי או מעיבודים גרנדיוזיים אחרים.

 

salone-after13

 

salone-after12

שימוש בלתי מתנצל בעץ בגרסתו הסקנדינבית, שומר על ניקיון ומינימליזם. מתוך ביתני תערוכת
SALONE DEL MOBILE 2018.

 

הגינון האורבני

הירוק ניבט מכל פינה בתערוכה. חברות כמו SMEG לדוגמא, עיצבו ביתנים שלמים על טהרת הקירות הירוקים.
שדות פרחים ריחניים היו תלויים על הקיר וסיפקו חווייה שפרטה על חושי הריח והראיה. ההתייחסות לגינון האורבני
כאמור הייתה בעיקר תוצר נלווה ששירת את המציגים במקום, אך אולי דווקא בשל כך, הוא כל כך בלט. שילוב צמחיה
בין מדפי הספרים, על השולחן בסלון, בחללי האמבט. מי שביקר בתערוכה יכול להעיד כי לא היה חלל בבית שלא קיבל
התייחסות ירוקה. לדגש שקיבל שילוב הצמחיה בחללי הבית שמו לב גם מי שביקרו בתערוכת  IMM האחרונה שהתקיימה
בקלן גרמניה. נדמה שנמשיך לראות שילוב צמחיה בבית, שתשלב בין צמחיית נוי לגינות תבלין ביתיות וכשמדובר
במוסדות ציבור רחבי ידיים, נפגוש בשימוש גובר בגינון הוורטיקאלי.

 

salone-after11

הירוק שטף את ביתני התערוכה- מטפטים עם מוטיבים בוטניים ועד צמחיה חיה בדמות גינות וורטיקאליות. מתוך ביתני
תערוכת SALONE DEL MOBILE 2018
.

 

השיש נכנס לחלל המגורים

התערוכה האחרונה העניקה לשיש את החותמת האחרונה המאשרת את כניסתו הלגיטימית לחלל המגורים.
השיש שיוצא את גבולות המטבח וחדרי האמבט כבר נידון בתקופה האחרונה, אך החיזוק שקיבל הטרנד בתערוכה
עשה לו רק טוב. השיש השתלב כחלק ממדפי הספריות, שולחנות האוכל והסלון וכ'טופ' לפריטי ריהוט כגון שידות
ומזנונים. המפגש שלו עם עץ ועם זכוכית, נראה בתערוכה באופנים מגוונים שיצרו עניין – השיש האטום פוגש בזכוכית
שקופה, לעיתים שניהם פוגשים בעץ כחומר שלישי – חומר חם, המכניס נדבך נוסף למשוואה ומעמיק את העניין.
העין צדה בתערוכה שילובים רבים ועמם פרשנויות אינסופיות לחומר ולמפגש שלו עם חומרים אחרים.

 

salone-after4-new

השיש שנכנס לחלל המגורים, מעצים את המראה כשפוגש בחומרים נוספים דוגמת זכוכית ועץ. IDdesign.

 

פלסטיק וזכוכית

 

מהפלסטיק והזכוכית נמשיך לראות ועוד הרבה. כבר כמה עונות ששני החומרים הללו עובדים על מייקאובר רציני.
מחומרים נחותים שנקשרו עם כלי בית ושולחן אליפטי עם שישה כסאות, הם התמקמו ממש מתחת לספוט. חברות הריהוט,
שהציגו בתערוכה, שילבו את הפסלטיק כחלק מתמהיל המוצרים וחברות דוגמת SLIDE בחרו בו כחומר המרכזי.
ניתן היה לראות בביתן החברה עבודה מרשימה עם פוליאוריתן שהגיע בגימור מט ליצירת מראה יומיומי ובגימור
לכה מבריקה, שמקשה להבחין כי מדובר בפלסטיק, ליצירת מראה מהודק יותר. הזכוכית באה לידי ביטוי במחיצות פנים,
שחלקן הגיעו, כמו ב- RIMADESIO, עם דופן כפולה ובינהן שולבו חומרים מטאליים שנראו במרקמם כאריגים מעודנים,
באלמנטים דקורטיביים, פלטות של שולחנות סלון ושולחנות אוכל ועוד. הזכוכית מסייעת ביצירת חלל בעל מראה צף ומאוורר,
הנחשב לקו מאוד עכשווי בתחום עיצוב הפנים וזאת אחת הסיבות לעליית קרנה. הצבעוניות מגוונת מזכוכית אקסטרה קליר
שקופה, דרך זכוכיות בעלות גוון חום בהיר ליצירת מראה אינטימי ואלגנטי ועד מגוון צבעי פסטל קלילים.

 

salone-after18

הפלסטיק המציא עצמו מחדש. מתוך קולקציית פריטי הריהוט של חברת סלייד,
SALONE DEL MOIBILE 18
.

 

salone-after3

גימורי מט לצד גימורים מבריקים וצבעוניות משמחת. מתוך קולקציית פריטי הריהוט של חברת סלייד,
SALONE DEL MOIBILE 18.

 

salone-after10

מחומר נחות התמקמה הזכוכית במרכז תשומת הלב. קולקציית הזכוכית מבית IDdesign.

 

salone-after16

קולקציית הזכוכית מבית IDdesign.

 

salone-after7

קולקציית הזכוכית מבית IDdesign.

 

salone-after8

קולקציית הזכוכית מבית IDdesign.

 

צבעוניות

השימוש בגוונים עזים בלט מאוד בתערוכה, זאת לצד נוכחות מרשימה ביותר של כל קשת הפסטל והניודים למיניהם.
הנועזים והפסטלים קבלו בתערוכה האחרונה את אותו היחס. גם בתוך ביתני התצוגה עצמם, ניתן היה לראות שילוב
של גוונים נועזים ועמוקים משתרבבים בפריטים השומרים בקנאות על הרוך הפסטלי. לצד אלו, בלטה צבעוניות המטאל.
הפעם בגרסה מעט מתוחכמת יותר. זה לא שלא נראו גוונים מוזהבים, אך מי שבלט יותר היו גווני המטאל הסמוקים
והמוזהב הגיע בעיקר בגירסתו המוברשת.

 

salone-after14

salone-after15

הגוונים הנועזים כפי שנראו בחלק מביתני התערוכה, SALONE DEL MOIBILE 18.

 

salone-after19

המטאל נראה בגרסתו המוברשת לצד צבעוניות סמוקה. IDdesign.

 

ההתרחשות ברחובות מילאנו, כמו בכל שנה, היוותה סוג של גולת כותרת למבקרים בעיר באותה התקופה
והיא סוג של חוויה משלימה לתערוכה הרשמית.