SALONE DEL MOBILE MILANO 2019 – IT'S ALL OR NOTHING

SALONE DEL MOBILE MILANO 2019 – IT'S ALL OR NOTHING

שבוע העיצוב, שהתקיים בזירה המרכזית של תעשיות העיצוב בעולם, הלא היא מילאנו, ביחד עם התערוכה המרכזית
שהתקיימה בו בפעם ה-58 ברציפות, Salone del mobile, וחללי התערוכה האלטרנטיביים  שהתרחשו "מחוץ לסלון",
ברחבי העיר עצמה, המכונים  FuoriSalone, הגיעו לקיצם אתמול, בתום שבעה ימים עמוסים ביצירתיות, במצוינות
ובחדשנות אינסופית, בהם הציגו כ-2,000 חברות ומותגי עיצוב מובילים על גבי שטח של יותר מ-205 אלף מ"ר את
הטרנדים הבולטים שייכנסו לביתנו בשנה הקרובה. 550 מעצבים צעירים מתוכם, הציגו בתערוכתSalone Satelite
את השראותיהם העיצוביות, במחסנים ובמפעלים נטושים שהוסבו לחללים בעלי שפה עיצובית ברורה תוך הקדשת
תשומת לב לתמה מרכזית שנבחרה- "מזון כאובייקט לעיצוב". השנה, שהיא גם השנה ה-500 למותו של איש הרנסנס
שרבות מהמצאותיו נולדו במילאנו, ליאונרדו דה-וינצ'י, חרטה התערוכה על דגלה כמחווה את המילה ingenuity,
בעברית "כושר המצאה", כתיאור מכליל למותגי העיצוב שהוצגו בתערוכה, המאופיינים כולם בכישרון ובמקוריות,
הדוחפים את המעצבים מדי שנה בשנה לחפש אחר הדבר הבא, ההמצאה החדשה, שתחולל סערה בעולם העיצוב
המשפיע רבות על איכות החיים של בני האדם בעולם המודרני.

את מחוותה לדה וינצ'י, הציגה הנהלת היריד באמצעות שני מיצגים, הראשון, DE-SIGNO,  שמוקם בלב התערוכה,
והוקדש לעיצוב האיטלקי לפני ואחרי לאונרדו, והשני, AQUA, מיצג אינטראקטיבי גדול מידות שמוקם במרכז העיר
בתעלת Conca dell'Incoronata, אשר נוצר בהשראת מחקריו והישגיו בתחום המים.

כחלק מרצונות התערוכה לחדש ולהתחדש בהתאם למגמות ולשינויים המתרחשים בעולם, בתחום המגורים והעבודה,
שהתקדמו אל חלל גמיש ודינמי יותר, המחבר בין העבודה לפנאי ובין המקצועי לאישי, חלו שני שינויים מרכזיים בפורמט
התערוכה: האחד, בתערוכות התאורה והמשרד, Euroluce and Workplace3.0 , בה התמקדו השנה בחללים
שיתופיים רב תכליתיים ובמוצרים העונים על צרכי החברה אשר נוטה לשלב בין ביזנס ופלז׳ר. השינוי השני, התקיים
בתצוגה רב תחומית לעיצוב פנים, S. Project, שהציגה מוצרי עיצוב טכניים ודקורטיביים השמים דגש על איכות
ורב־תכליתיות.

 

מבחינת עולמות החומר והצבע, הבחנו בצורות עיצוביות ובהולוגרמות ייחודיות שטרם פגשנו. כמו כן, ניכרה התפרשות
רחבה על שלל צבעי הקשת העזים, באמצעות מיצגי פופ־אפ צבעוניים ושמחים, שמשכו את עיניהם ותשומת לבם של
המבקרים לצלמם ולפרסמם ברחבי הרשתות החברתיות. הפרויקט של בית האופנה מיסוני למשל, Home Sweet Home,
הציג בית שלם בו כל הפריטים היו סרוגים בשלל צבעים. חברת מורוסו, שחגגה עשור לקולקציה האפריקאית המזוהה עמה,
הציגה פריטים עיצוביים צבעוניים בעלי דוגמאות אתניות, וקולקציית קפסולה בשיתוף האדריכל והמעצב הישראלי, רון ארד.
חברת Seletti הציגה גם היא רהיטים צבעוניים שהעבירו מסרים הומוריסטיים הניתנים לפרשנויות אינדיבידואליות, כמו למשל
כורסת Lazy president, שעוצבה בהשראת צבעי דגל ארה"ב.

 

 

לצד הצבעוניות הבולטת, הוצג השילוב שהוכח כבר כמנצח, בין הורוד העתיק לבין הירוק פיסטוק, אשר כיכב על גבי מוצרי
טקסטיל של ריהוט. מאידך, הבחנו גם בנגיעות עיצוביות שהציגו פשטות וניקיון באמצעות פלטת צבעים מתונה ומרגיעה
בדמותם של צבעים לבנים ובהירים בגווני חול ואדמה, ובאו לידי ביטוי על גבי פריטים העשויים מחומרים טבעיים דוגמת קש,
עץ ויוטה.

 

 

 

נראה כי הטרנד האורבני והמראה הג'ונגלי ששאב השראתו מן הטבע, נכחדים אט אט מעולם העיצוב, ומפנים מקום למינימליזם
המעודן והקלאסי שחוזר למגרש בצעדי ענק, זאת כמובן לצד מותגים רבים שכן בוחרים להישאר נאמנים לצבעוניות המסחררת
והכובשת את חללי העיצוב השונים.

לסיכום, אפשר לומר כי התחושה המרכזית השנה עומדת בסימן של "הכל או כלום".

מילאנו, אנחנו כל כך אוהבים אותך, נתראה בשנה הבאה 😊